6. 1. 2011.

Moja prva knjiga - 11 godina kasnije

Neko je rekao da je "dobro vreme za umetnost ono koje je loše za življenje". To se sigurno može primeniti na 90-te, ili moje 20-te godine života, kada sam trebao najluđe da se provodim i da steknem čvrste osnove svoje ličnosti.
A ja sam, usled nemoći i očaja, pisao. Tako sam odlučio i da napravim knjigu "Skica za roman Sivi ljudi". Izdao sam je kao samoizdat u sumrak Slobine ere, kada se "revolucija" osećala u vazduhu.
Tada sam pomišljao: "Sačekaću 10 godina, pa ću videti. Ovo će ili biti dobro, ili ću sve knjige sakriti od sramote!" I šta se dogodilo?
Ni jedno ni drugo, uočavam mladalačke greške, loše sagledavanje stvari - dovoljno da ne mogu u potpunosti da se složim sa onim napisanim. Sa druge strane - cilj mi je bio da objasnim kako izgleda stanje uma u jednom trenutku, na jednom mestu. I mislim da sam u tome uspeo.
Sada možda izgleda čudno da tada nismo mogli da pojmimo velike tržne centre (što nam danas izgleda kao sastavni deo života). Ili zadivljenost kružnim tokovima - a samo par godina posle ove knjige je napravljena cela petlja kružni tok kod "Arene"... Ovo su samo neki detalji koji čine ovu knjigu onim što jeste - zarobljeni trenutak vremena.

Sa zadnje korice: "Vreme prolazi, sa njim i sećanja. Ostaje zapamćeno ono što jači nametnu kao istinu.
Ovo je samo jedna istina o vremenu međunacionalnih sukoba iz pozicije duboke ‘pozadine’, iz jednonacionalne sredine, iz mesta gde meci ne zvižde, ali koje mora da istrpi sav teret rata: ekonomski, moralni, kao izvor žive sile, kao izvor živih meta...
Prava istina nikome ne odgovara - ni onima pre, ni ovima sada, ni onima posle, ni nama, ni njima...
Ovo je priča o jednom modernom „malom“ ratu, onoliko čudna koliko to samo rat može da priredi.
"

Knjigu možete naručiti uz plaćanje troškova slanja za 100 dinara (1 euro) ako pošaljete vašu adresu na mail: other@ikomo.co.rs

3 коментара:

  1. Ne zelim da narucujerm knjigu, imam,je , mada posvetu cekam godinama :) Ne znam je li poslovno da ti se obratim Dragi brate, ili je bolje Postovani Slobodane :) Mislim da je kompromis, samo u ovom slucaju pravi izbor :) E Boko bila sam ponosna sto si mi brat dok sam prisustvovala frizerskim seminarima...toliko ljudi, i svi pitaju sa tebe, a ja zbunjena jer te svako drukcije oslovljava... Boban, ne poznajem ni jednog koji se tako zove, Boba, kao iz Boljeg zivota, Sloba, kao bivsi predsednik, Slobodan, previse strogo... i tako u nedogled, a Boka je skroz opusteno i posebno, ali zasto jednostavno kad moze komlikovano... Ipak bilo je lepo prisustvovati takvoj organizaciji... A onda u sasvim drugacijoj atmosferi i ambijentu, nakon odslusanih predavanja kao student knjizevnosti pomislila sam da je sramota sto nisam procitala tvoju knjigu,a bilo je vremena samo prilike se nisu ukazale... I citajuci SIVE LJUDE bila sam jos ponosnija na Boku bez ikakvih kompromisa u oslovljavanju :) To je Boka! Kakvi frizeri, kave price i kucine... To je prica i stav, to je iznosenje sebe i svega sto se osecalo i prozivelo... Vreme prolazi a sa njim i secanja, neminovnost! I nista nije isto kao u nekadasnjim prizmama nasih ociju, a mislili smo da ce uvek boje sivila ostati deo proslosti, a nismo znali da pomesana crna i bela daju upravo to sivilo, a ono nije nisto drugo no prelamanje svetlosti... To sam naucila od jednog retko dobrog frizera :) Bitno je da se taj trenutak sacuvao! Da u vremenu provoda i ludila ti si pisao! Na tome ti cestitam i nadam se nekom nastavku Sivih ljudi koji ce dobiti malo drugacije nijanse :)

    ОдговориИзбриши
  2. Hvala Ivana. U stvari, hoću da kažem da je vreme bilo takvo da provoda NIJE bilo, inače da ga je bilo, ne bih pisao!
    Što se tiče nastavka... pa nastavak je i "Uloga frizera u savremenom društvu". I to je "stav", kako ti kažeš, jedino što je stav sada promišljeniji, pa možda izgleda drugačije.

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман25. март 2013. 11:29

    Naiđoh na Vaš blog, nakon nekog vremena.
    Zainteresovan sam za Vašu knjigu, ali nisam siguran da li je preostao još poneki primerak.
    Živim u Beogradu i mogu i lično doći po nju.(Kad je moguće, klonim se posrednika, u trgovini pre svega)

    Svako Dobro!

    ОдговориИзбриши