13. 11. 2010.

NFL - American Football

Sve je počelo 2003. na Trećem kanalu. Finale sezone je bio Superbowl: St Luis Rams vs New England Patriots, i postao Patriots fan. (Oni su se u međuvremenu pretvorili u nešto drugo, ali - kad ste već nekog izabrali da navijate, onda tu i ostajete.)
NFL (National Football League) se kasnije prebacio na Sportklub, pa ga je otkupila Arena (koju nemam nigde) i jednu sezonu sam bio otuđen, i onda se pojavio ESPN America (God Bless ESPN America), i ja sam postao valjda najbolji poznavalac NFL-a sa ove strane gvozdene zavese.
Šta je ovde toliko fascinanto? Prvo, za nas, evropske sportiste, logika "nokaut" sistema je pomalo strana. NFL sezona traje samo 4 meseca (septembar - decembar), tokom januara je play off (ili ti: postseason), i to je to. Prva nedelja u februaru je Superbowl, najgledaniji sporski događaj na svetu, i gotovo! Ukupno jedan tim igra 17 utakmica, ako ode dalje, maksimalno još 4. Dakle, 17 do 21 utakmica. Za celu godinu!
Igra se samo jedna utakmica... puf i gotovo. Nezgode, nesreće, sudijske greške, povrede... sve se to dogodi toliko intenzivno brzo, da niste ni svesni kada se završila utakmica, odnosno sezona. Gubite i dobijate zbog trivijalnosti ili sreće (nesreće), a kasnije se kaže: bolji je pobedio!
Kako američki! Kakva psihologija! Kakva esencija jedne psihologije koja je zavladala svetom! Priprema, priprema, rad, rad, tim koji je mehanizam od puno delova koji se stvara i podmazuje... i imaš sekundu da pobediš ili izgubiš! Mislim da sam o USA više naučio gledajući NFL nego da sam godinama čitao američke pisce.
Kada je već tu ESPN, onda sam se malo potrudio da razumem i Baseball. Zanimljivo, i potpuno drugačije. Sve je drugačije - duga sezona, gomila utakmica, više igra živaca nego mišića. Jedino još hokej ne gledam, ne vredi, nikako da vidim pak.

Нема коментара:

Постави коментар